top of page

המשך קריאה

נציגות דיירים בפרויקט תמא 38

תמ"א 38 הוא פרויקט לחיזוק מבנים ישנים שקיבלו התרי בניה עד שנת 1980. במסגרת הפרויקט, שמטרתו העיקרית היא חיזוק הבניינים נגד רעידות אדמה, מוענקות לבעלי הדירות בבניין זכויות בניה נוספות שבכוחן לממן את שיפוץ וחיזוק הבניין כולו. מטבע הדברים, תהליך ארוך ומורכב כ תמא 38 אינו יכול להתנהל מול עשרות דיירים בבניין ולפיכך נבחרת נציגות דיירים שתהיה הגוף הנבחר על ידי בעלי הדירות בבניין והמייצג אותם בתהליך.

בחירת נציגות דיירים לפרויקט תמא 38

כדי להתנהל מול היזם ומול הרשות המקומית המאשרת את ביצוע הפרויקטים, בוחרים הדיירים בנציגות דיירים שמייצגת אותם מול היזם ומול גופים אחרים. הנציג או נציגי הדיירים נבחרים מטעם שני שליש לפחות של כלל הדיירים. הם אינם מקבלים תמורה אך מפנים מזמנם וממרצם לקדם ולפקח על התנהלות פרויקט התמא 38. נציגות הדיירים, או כפי שהיא נקראת מפעם לפעם "מינהלת הפרויקט" תביא בפני כלל הדיירים החלטות משמעותיות כגון בחירת אנשי המקצוע לפרויקט. חשוב שנציגות הדיירים תבחר במפקח בניה בעל ניסיון ספציפי בתחום תמ"א 38 וכן בעורך דין בעל ניסיון בתחום כדי שייצגו אותם במשא ומתן מול היזם.

בחודשים האחרונים חלה עליה דרמטית במספר נציגויות דיירים הממנות מפקח בניה מטעמן לפרויקט, כבר בשלבי התכנון הראשוניים מאד וטרם הפניה ליזם. למעשה, צירוף מפקח בניה לנציגות הדיירים בתחילת הדרך מבטיחה את מקסום זכויות הבניה, שמירה על האינטרס של הדיירים בעת המשא ומתן מול היזם וכמובן הקפדה על איכות ביצוע גבוהה כאשר הפרויקט יוצא לדרך.

תפקידה של נציגות הדיירים

מתפקידיה של נציגות דיירים תמ"א 38 לקבל את האישורים הנדרשים לביצוע פרויקט תמ"א ולתאם את הגופים הפועלים במסגרת הפרויקט, ביניהם הרשות המקומית שמתפקידה לאשר את התכניות האדריכליות של הפרויקט, היזם או הקבלן אליהם פנו הדיירים או שפנו מיוזמתם לוועד הבניין, וכל גוף אחר שקשור לפרויקט חיזוק הבניין וביצוע השיפורים הנוספים שיבוצעו בבניין על ידי הקבלן או היזם. ישנם מקרים שבהם דייר מסרב לחתום על השתתפות בתמ"א 38, במקרים אלה אפשר לנסות לשכנע את הדייר, לפנות בתביעה לוועדה המפקחת על הפרויקטים ואף לתבוע את הדייר הסרבן.

גידי הוד פיקוח בניה תמ"א 38 מלווים את נציגות הדיירים

לנו ב גידי הוד פיקוח בניה וניהול פרויקטים תמ"א 38 יש ניסיון רב בעבודה עם נציגויות דיירים ואת הכישורים והיכולת לפתור בעיות שונות העולות בתהליך התמ"א המורכב. דיירים סרבנים, דעות שונות, בחירה בין תוכניות, מציאת פתרונות חדשניים לבעיות בשטח, ליכוד וריכוז נציגות הדיירים למטרה המשותפת - את כל אלה ועוד אנו עושים עבור לקוחותינו השונים בפרויקטי תמ"א 38 ברחבי הארץ.

קראו כאן על שירותי פיקוח בניה מטעם הדיירים שאנו מציעים ללקוחותינו ואת מכתבי ההמלצה שקיבלנו מנציגות הדייירים בפרויקטים השונים בהם שימשנו כמפקחי בניה.

מוזמנים ליצור איתנו קשר לקבלת פרטים נוספים אודות שירותי פיקוח הבניה מטעם הדיירים שאנו מעניקים ללקוחותינו בתחום התמ"א 38.


bottom of page