top of page

המשך קריאה

תפקידו של מפקח בניה מטעם הדיירים בפרויקט פינוי בינוי חלק 2


תפקידו של מפקח בניה מטעם הדיירים בפרויקט פינוי בינוי

בחלקה הראשון של הכתבה סקרנו את תפקידיו של מפקח בניה מטעם הדיריים בפרויקט פינוי בינוי בשלבי אישור המפרטים וההתקשרות עם היזם וכן בשלבי התכנון, הגשת תב"ע וקבלת היתרים לפרויקט.

בחלק זה של הכתבה נדבר על תפקידו של מפקח הבניה עם תחילת העבודות, בשלב פינוי הבניינים ובשלב ביצוע עבודות ההריסה והבניה בשטח.

תפקידו של מפקח בניה מטעם הדיירים בשלב פינוי הדיירים לפני ההריסה

שלב הפינוי הוא שלב מורכב רגשית ולוגיסטית. הדירה שלנו היא מקום שנושא זיכרונות אישיים רבים, של אנשים אהובים, של ריחות ושל טעמים ומעל לכל – הרגשת בטחון, "המקום שלי". גם אם מדובר ב"ירידה לצורך עליה" כמו בפינוי דירה בנסיבות של פרויקט פינוי בינוי לצורך שדרוג הדירה והבניין, אנו ערים ומבינים את הרגישות.

לכן, כמפקחי בניה מטעם הדיירים בפרויקט פינוי בינוי אנו שמים דגש על הפיכת תהליך פינוי הדירה לקל ככל האפשר, תוך פתרון בעיות וקשיים לוגיסטיים שעלולים לעלות בשטח מעת לעת. כמו בכל פעילותנו לאורך פרויקט פינוי בינוי, אנו עומדים בקשר ישיר ורציף עם נציגות הדיירים על מנת לעדכן אותם לגבי ההתרחשויות השונות ומשמשים כמעין חמ"ל המתאם בין כל הגורמים לטובת הדיירים ומונע עומס והצפה של חברי הנציגות.

תפקידו של מפקח בניה מטעם הדיירים בשלב העליה על הקרקע עם תחילת עבודות ההריסה

בשעה טובה ומוצלחת עולים על הקרקע! הסתיימו השלבים המיקדמיים והמפרכים של הפרויקט, החל מהתאגדות של מספר דיירים לכדי נציגות, בחינת יזמים וביצוע מו"מ עימם, חתימה על הסכם מול היזם לביצוע פרויקט בפינוי בינוי, שכירת יועצים מלווים לרבות עו"ד ומפקח בניה מטעם הדיירים, הוגשו התוכניות, התקבלו ההיתרים ו... יוצאים לדרך. זהו ללא ספק רגע מרגש בכל פרויקט פינוי בינוי, רגע "היסטורי" במונחים של בעלי הדירות בבניין, שהחלו לגלגל את רעיון הפינוי בינוי בראשם לפני כבר מספר שנים.

עכשיו כאשר הטרקטורים, המנופים והמשאיות נכנסים לפעולה גם אנחנו מעבירים הילוך. תפקידנו כמפקחי בניה מטעם הדיירים בפרויקט פינוי בינוי הוא לוודא שהפרויקט מתנהל כסדרו בהיבט לוחות זמנים וכי העבודות מבוצעות באיכות גבוהה ובהתאם למפרטים שנקבעו בין היזם לבין הדיירים.

בשלב זה נבקר באתר העבודות באופן תדיר, נבקר את אופן שילובם של יועצים מקצועיים מטעם החברה המבצעת וכן את תקינות בדיקות המעבדה לרכיבים השונים כגון בטון ואבן.

כחלק אינהרנטי מעבודת הפיקוח למען הדיירים נעביר דיווח חודשי כולל לגבי התקדמות הפרויקט, כולל האופן שבו מתקדמים המגעים מול גורמים שונים הקשורים לפרויקט כגון חברת החשמל או חברת המים המקומית.

בנוסף, ובשל פרק הזמן המשמעותי שחלף מהמועד שבו תוכנן פרויקט פינוי בינוי ונקבעו המפרטים לבניינים ולדירות (כפי שמפורט בחלקה הראשון של הכתבה בנושא) אנו נבצע פיקוח מטעם הדיירים של הספקים בפרויקט "נכון להיום", כל זאת במטרה לוודא שאותה חברת דלתות (לדוגמה) שנבחרה לספק את הדלתות לפרויקט בשלב המפרטים, מייצרת, גם היום בבואנו להשתמש במוצריה מספר שנים לאחר מכן, את אותן דלתות איכותיות, שהחברה יציבה, שבכוחה להעניק לדיירים את השירות הנדרש וכיוב'.

תפקידו של מפקח בניה מטעם הדיירים בשלב מסירת הדירות בתום פרויקט פינוי בינוי

אחרי שנים של תכנון, רישוי וביצוע מגיע השלב שכולנו, ובעיקר בעלי הדירות בפרויקט מחכים לו בכיליון עיניים. שלב מסירת הדירות לדיירים. תהליך מסירת הדירות הינו תהליך סדור הכולל מסירה ראשונה (פגישה ראשונה) בדירה, הכנת דו"ח ריג'קטים ותיקונים שיש לבצע בכל דירה ודירה, ולאחר השלמת תיקונים אלה - מסירה שניה (פגישה שניה) וסופית של הדירה לבעליה הנרגשים.

אנו כמפקחי הבניה מטעם הדיירים נלווה את תהליך מסירת הדירות מקרוב, כולל נוכחות פיזית בכל אחת מהפגישות ובכל אחת מהדירות. ליווי צמוד ואישי לכל בעל דירה בפרויקט פינוי בינוי על מנת לוודא שאותו בעל דירה יקבל את המגיע לו בצורה הטובה ביותר.

לחלקה הראשון של הכתבה בנושא תפקידו של מפקח בניה מטעם הדיירים בפרויקט פינוי בינוי לחצו על הקישור


bottom of page